loading...
هشت سال دفاع مقدس
معرفي وب

اين وبلاگ شامل خاطرات رزمندگان،تصاوير دفاع مقدس و سخنان زيباي امام خميني و امام خامنه اي گذاشته شده است اميدوارم مورد پسند باشد.

مهسا بازدید : 3 دوشنبه 1392/08/13 نظرات (0)

نیروهاى دشمن بخاطر ترس و وحشت از اجراى عملیات شب قبل ( مرحله اول عملیات محرم ) در حالت آ ماده باش کامل به سر می بردند ، قرار بود نیروها بعد از باز شدن معبر[معبر به راهی در میدان نی گویند که فاقد هر نوع مین باشد] توسط تخریبچیان [ تخریبچی به خنثی ساز مین و مین گذار می گویند] وعلامت گذارى معبرها با قرصهاى فسفری و نوارهاى فسفرى ، به جلو هدایت شوند .

در حین عملیات در قسمتى ازمنطقه با نیروهاى خودمان فاصله زیادى پیدا کردم ؛ تنها بودم که یکدستگاه خودروى سیمرغ نیروهاى دشمن را در داخل دره کوچکی  دیدم درحالیه چراغهاى سوئیچ و پشت آمپرهایش روشن بود ، بنظرمی رسید نفرات داخل خودرو به تازگى خودرو را ترک نموده بودند ، آهسته بسمت خودرو حرکت کردم که دو نفر ناشناس ظاهر شدند ، رمزگردانها و واحدها علی اصغر(ع) و پاسخش از طرف نیروى مقابلعلی اکبر(ع)  بود ، آن دو نفر به من نزدمن شدند ، به آنها رمز على اصغر را گفتم ولى از پاسخ خبرى نشد ، با خود گفتم شاید پاسخ رمز یادشان رفته و چون از مسیر سمت خودمان به من نزدیک شده بودند اصلا فکر  نمی کردم که نیروى دشمن باشند ، ناگهان یکى از آنها که هیکل قوى و درشتى داشت مرا غافلگیر کرده و یک دستش را محکم به دهانم گذاشت و با دست دیگر نیز سینه ام را چسبید ، دیگرى هم کمى از ما فاصله داشت ، من که اضطراب سراسر وجودم را فرا گرفته بود خودم را در یک قدمى مرگ مى دیدم .تا آن لحظه نمى دانستم گلوله ها از لوله اصلحه من خارج شده است ، بعد از اینکه فرد مقابل به زمین افتاد تازه فهمید م که ناخودآگاه ماشه اسلحه را چکانده ام ، با شلیک گلوله هاى رسام ، چند تن از رزمند گان سر رسیده وبا فریاد من متوجه موضوع شدند و فرد دیگرى را که ازنیروهاى دشمن بود با رگبارى به هلاکت رساندند .

 

منابع :کتاب یاد یاران ،مولف پرویز بهرامی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به وبلاگ دفاع مقدس خوش آمديد.اين وبلاگ براي جشنواره ادبي(سنگر سايبري )ساخته شده است.براي حفظ و اشاعه ي خاطرات هشت سال دفاع مقدس. اگر ايرادي دارد لطفا در نظرات بنويسيد باتشـــــــــــــــــكر.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه مقدار از وبلاگ راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 86
  • بازدید کلی : 766
  • کدهای اختصاصی


    قالب وبلاگ



    کد ساعت فلش


    فال حافظ

    ابزار فال حافظ


    چت روم

    قالب

    آوازک

    Susa Web Tools

    اسلایدر

    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
    Susa Web Tools
    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
    Susa Web Tools
    SusaWebTools

    ابزار رایگان وبلاگ

    ابزار وبمستر

    حدیث

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبمستر

    اوقات شرعی

    اسلایدشو

    اسلایدشو

    دیکشنری

    کد آهنگ

    سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ